
Δεξιά: Παράδειγμα οπτικής οργάνωσης των ερεθισμάτων και των δραστηριοτήτων σύμφωνα με τη μέθοδο “TEACCH”
Στα πλαίσια του όγδοου Σεμιναρίου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ψυχολόγων που πραγματοποίησε ο Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος στο ξενοδοχείο Athenian Calliroe Exclusive Hotel στην Αθήνα έγινε παρουσίαση των σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων για τις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές από την παιδοψυχίατρο κα Βάγια Παπαγεωργίου, τ. Καθηγήτρια Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα υπήρξε η παρουσίαση από την κα Παπαγεωργίου του προγράμματος TEACCH για παιδιά με αυτισμό και άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Το πρόγραμμα TEACCH θεμελιώνεται θεωρητικά στις αρχές της γνωσιακής/συμπεριφορικής προσέγγισης. Πρόκειται για μία μέθοδο, η οποία στηρίζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες μάθησης των παιδιών με αυτισμό. Προσαρμοσμένο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών αυτών στοχεύει στο να τους διδάξει τον τρόπο να μαθαίνουν αποτελεσματικότερα. Βασίζεται σε μία σειρά αρχών μάθησης, από τις οποίες ξεχωρίζει η μάθηση μέσω οπτικών ερεθισμάτων, η οποία είναι πιο κατάλληλη σε αυτή την περίπτωση. Oι συμβατικοί τρόποι μάθησης αποδεικνύονται μη αποτελεσματικοί για τα παιδιά με αυτισμό. Δηλαδή η μάθηση μέσα από λεκτική επικοινωνία με τον εκπαιδευτή δεν τελεσφορεί στην περίπτωση των παιδιών με αυτισμό καθώς σε αυτά η επικοινωνία με τους άλλους έχει διαταραχθεί σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Ανάλογα πάντα με το δυναμικό κάθε παιδιού, η μέθοδος στοχεύει στη διδασκαλία απλών στην αρχή δεξιοτήτων με απώτερο στόχο την ανάπτυξη όλο και πιο ανεπτυγμένων δεξιοτήτων.
Στα πλαίσια του όγδοου Σεμιναρίου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ψυχολόγων που πραγματοποίησε ο Πανελλήνιος Ψυχολογικός Σύλλογος στο ξενοδοχείο Athenian Calliroe Exclusive Hotel στην Αθήνα έγινε παρουσίαση των σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων για τις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές από την παιδοψυχίατρο κα Βάγια Παπαγεωργίου, τ. Καθηγήτρια Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα υπήρξε η παρουσίαση από την κα Παπαγεωργίου του προγράμματος TEACCH για παιδιά με αυτισμό και άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Το πρόγραμμα TEACCH θεμελιώνεται θεωρητικά στις αρχές της γνωσιακής/συμπεριφορικής προσέγγισης. Πρόκειται για μία μέθοδο, η οποία στηρίζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες μάθησης των παιδιών με αυτισμό. Προσαρμοσμένο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών αυτών στοχεύει στο να τους διδάξει τον τρόπο να μαθαίνουν αποτελεσματικότερα. Βασίζεται σε μία σειρά αρχών μάθησης, από τις οποίες ξεχωρίζει η μάθηση μέσω οπτικών ερεθισμάτων, η οποία είναι πιο κατάλληλη σε αυτή την περίπτωση. Oι συμβατικοί τρόποι μάθησης αποδεικνύονται μη αποτελεσματικοί για τα παιδιά με αυτισμό. Δηλαδή η μάθηση μέσα από λεκτική επικοινωνία με τον εκπαιδευτή δεν τελεσφορεί στην περίπτωση των παιδιών με αυτισμό καθώς σε αυτά η επικοινωνία με τους άλλους έχει διαταραχθεί σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Ανάλογα πάντα με το δυναμικό κάθε παιδιού, η μέθοδος στοχεύει στη διδασκαλία απλών στην αρχή δεξιοτήτων με απώτερο στόχο την ανάπτυξη όλο και πιο ανεπτυγμένων δεξιοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου